Radde taqlid ulmae dewban ki adalat me

رد تقليد علمائے(ديوبند) احناف كي عدالت ميں!
امام ابويوسف رحمه الله عليه كے مقام كو كون نهيں جانتا هے ــ
دليل نمبر1: إمام ابويوسف رحمه الله  فرماتے هيں:
لايحل لأحد أن يفتي بقولنا مالم يعلم من أين قلناه.[ ايقاظ ص/52].
ترجمه: كه كسي آدمي كے لئے جائز نهيں كه وه همارے قول كي دليل معلوم كئے بغير فتوى دے.
دليل نمبر2:امام محمد بن شيباني رحمة الله عليه بهي امام ابوحنيفه رحمه الله كے خاص شاگردوں ميں سے ايک هيں وه فرماتے هيں:
لوجازالتقليد كان من مضى من قبل أبي حنيفة مثل الحسن البصري،وإبراهيم النخعي رحمهما الله أحرى أن يقلدوا.[ مبسوط سرخسي ص:12،28].
ترجمه:اگرابوحنيفه كي تقليد جائز هوتي تو وه لوگ جو ابوحنيفه سے پهلے گذرے وه تقليد كے زياده حقدار تهے ، مثلا: حسن بصري، ابراهيم نخعي وغيرهم( نخعي امام ابوحنيفه كے استاذ تهے).
دليل نمبر3:امام زفررحمة الله عليه بهي امام ابوحنيفه كے شاگرد تهے فرماتے هيں:
إنّما نأخذ بالرأي إذالم نجد الأثرفإذا جاء الأثرتركنا الرأي وعملنا بالأثر.[ايقاظ صـــ52].
ترجمه: بے شک هم رائے پراسوقت عمل كرتے هيں جس وقت هميں كوئي حديث نهيں ملتي اورجب هميں حديث مل جاتي هے تو هم اپني رائے كو ترک كرديتے هيں اورحديث رسول الله صلى الله عليه وسلم پرعمل كرتے هيں.
دليل نمبر4:عبد الله بن مبارک بهي امام ابوحنيفه كے ايک شاگرد تهے ، مگرحديث رسول صلى الله عليه وسلم پرسختي عمل كرتے تهے ايک دفعه كوفه ميں آپ نماز ميں امام ابوحنيفه كے ساته كهڑے هوگئے تو آپ نے نمازميں سنت كے مطابق عندالركوع اوربعد الركوع رف اليدين كينماز كے بعد امام ابوحنيفه نے كها اے عبدالله جب تونے رفع اليدين كي تو ميں سمجها كه شايد عبد الله بن مبارک اڑنے  لگا ابن مبارك نے فورا جواب ديا كه امام صاحب جب آپ  نے  افتتاح ميں رفع اليدين كي تهي تو آپ اڑنے لگے تهے؟
ايک دفعه آپ سفركے لئے روانه هوئے تو محمد بن خاقان كهتے هيں كه هم نے كها :
أوصنا فقال لاتتخذوا الرأي إماماً.[إعلام الموقعين 1/ص25].
ترجمه:كه هميں كوئي وصيت فرمائے تو آپ نے فرمايا كه رأئے كو امام نه بنانا بلكه كتاب وسنت پرعلمل كرناكيوں كه كتاب وسنت پرعمل كرنے كا حكم هے رأئے اور قياس پرعمل كرنے كا نهيں.
دليل نمبر5:ملا علي قاري حنفي جنهوں نے  مشكوة كي شرح بهي لكهي هے فرماتے هيں:
ومن المعلوم أنّ الله سبحانه وتعالى ماكلّف أحداً أن يكون حنفيّاً أو شافعيّاً أو مالكيّاً بل كلّفهم أن يعملوا بالكتاب والسنة إن كانوا علماء أو تقلدواإن كانوا جهلاء.[معيارالحق ص 97].
ترجمه:يه معلوم شده بات هے كه الله تعالى نے كسي آدمي كو اس بات كا مكلف نهيں بنايا كه وه حنفي ، شافعي، مالكي هو بلكه ان كو تو اس بات كا مكلف بنايا هے كه وه كتاب وسنت پرعمل كرے اگرمعلوم نه هوتوكسي عالم سے پوچه ليں.
دليل نمبر6:علامه ابن الهمام حنفي علماء ميں خاص مقام ركهتے هيں آپ فتح القدير كے نام فقه حنفي كي معتبركتاب هدايه كي شرح لكهي هے آپ فرماتے هيں:
فلا دليل على وجوب اتباع المجتهدالمعين بالزام نفسه ذلك قولاوشرعاً.[حقيقة الفقه:ص62].
ترجمه:كسي بهي خاص مجتهد كي تقليد پركوئي شرعي دليل نهيں هے.
دليل نمبر7: علامه ابن الحاج حنفي فرماتے هيں:
لم يوجب الله ورسوله على أحد أن يتمذهب رجل من الأئمة فيقلده في كل مايأتي ويزرغيره.[طريق محمدي ص92].
ترجمه:الله تعالى اوراسكے رسول صلى الله عليه وسلم نے كسي بهي آدمي پركسي ايک مذهب كي تقليدواجب نهيں كي كه وه ايک معين امام كي تقليد كرے اورباقي كے اقوال كو ترک كردے.
دليل نمبر8:ملا حسن شرنبالي حنفي نے ايک رساله بنام العقد الفريد لبيان الراجح من الخلاف في جواز التقليد لكهاهے جسميں آپ نے تقليد كي بحث كرتے هوئے آخرميں لكها هے:
مما ذكرنا أنّه ليس على الإنسان  التزام مذهب معين وأنّه يجوز له العمل بما يخالف ماعمله على مذهبه مقلّداًفيه غيرإمامه.[معيارالحق:ص124].
ترجمه:كه هماري مذكوره بالا بحث كا حاصل يه هے كه كسي انسان پرايک خاص مذهب كي تقليد جائز نهيں بلكه  اسكے لئے جائز هے كه وه اپنے امام مجتهد كے علاوه كسي دوسرے مجتهد كے قول پرعمل كرے.
دليل نمبر9:علامه عابد سندهي حنفي فرماتے هيں:
وجوب تقليد مجتهد معين لاحجة عليه لامن جهة الشرعية ولامن جهة العقل.[طريق محمدي ص93].
ترجمه: كسي بهي مجتهد مفتي كي تقليدپركوئي دليل نهيں هے نه شرعي لحاظ سے نه عقل كے لحاظ سے.
دليل نمبر10: امام طحاوي حنفي  رحمة الله عليه  فرماتے هيں:
أوكلّ ماقال به أبوحنيفة رحمه الله أقول به وهل  يقلد إلا عصبي أوغبيّ.[لسان الميزان 1/ص221].
ترجمه:كيا جوكچه ابوحنيفه رحمه الله نے كها ميں بهي وهي كهوں گا؟ نهيں نهيں هرگزنهيں كيوںکه تقليد تو متعصب اور كندذهن (نيم بے وقوف) كرتاهے.
دليل نمبر11:قاضي ثناء الله پاني پتي حنفي تقليد كا رد ان الفاظ ميں كرتے هيں:
فمن يتعصب بواحد معين غير رسول الله صلى الله عليه وسلم ويرى أنّ قوله هو الصواب الذي يجب اتباعه دون الأئمة لآخرين فهو ضال جاهل.[ بحواله: طريق محمدي 1/159].
جوشخص يه خيال كرے كه رسول الله عليه وسلم كے علاوه فلاں امام كي تمام باتيں درست اور واجب الاتباع هيں وه گمراه اورجاهل هے.
دليل نمبر12: علامه مرجاني حنفي فرماتے هيں:
إذا صحّ الحديث  وعارضه قول صاحب أو إمام فلا سبيل إلى العدول عن الحديث ويترك قول ذلك الإمام والصاحب للخيرثمّ قال لايجوزترك آية أو خبربقول صاحب أو إمام ومن يفعل ذلك فقد ضلّ ضلالاً وخرج عن دين الله.[ناظورة الحق بحواله: حقيقة الفقه ص79].
ترجمه: جب كسي امام يا صاحب كا قول صحيح حديث كے خلاف آجائے توحديث كوامام كے لئے نهيں چهوڑاجائے گا بلكه امام كے قول كوحديث كي وجه سے ترک كردياجائے گا پهرآپ نے فرماياكه كسي آيت ياحديث كوكسي امام صاحب كے قول كي وجه سے چهوڑنا جائز نهيں هے اوجس نے ايساكيا (تقليد كي  وجه سے آيت يا حديث كو چهوڑديا) وه گمراه هوگيا اورالله تعالى كے دين سے خارج هوگيا.
دليل نمبر13:عصام بن يوسف حنفي امام ابوحنيفه کے شاگرد تهے آپ سے پوچها گيا كه بهت سے مسائل ميں آپ امام صاحب كے خلاف هيں اس كي كيا وجه هے؟ تو آپ نے جواب ديا:
لأنّ أباحنيفة رحمه الله تعالى أوتي من الفهم مالم تؤت فادرك بفهمهمالم ندرك ولاأن نفتي بقوله مالم نفهم.[ أنظر:حجة الله البالغة1/ص158].
ترجمه: اسلئے كه امام ابوحنيفه رحمه الله تعالى  كو ايسا فهم دياگيا جو همكو نهيں دياگيا انهوں نے اپنے فهم(عقل) سے جوسمجها هم نهيں سمجه سكتے اورجب تک هم خود نه سمجه ليں همارے لئے ان كے قول پر فتوى دينا جائز نهيں هے. سؤال: كيا اسي كو تقليد كهتے هيں؟ (كوئي جواب دے)
دليل نمبر14: علامه محمد بن أمين المشهورابن عابدين شامي حنفي بهي سركرده احناف ميں سے هيں آپ نے تقليد پربحث كي هے اورآخرميں فيصله سنايا هے فرماتے هيں:
فتحصل مما ذكرناه أنّه ليس على الإنسان التزام مذهب معين.[ردالمختارعلىدرالمختار1/56].
ترجمه:هماري بحث سے يه بات ثابت هوئي كه كسي انسان پركسي خاص مذهب كي تقليدكرنا ضروري نهيں هے.
دليل نمبر15:حافظ الأصول والفقه أخوندحبيب الله قندهاري حنفي نے بهي حنفي هونے كے باوجود تقليدكي ترديد كي هے چنانچه  مغتنم الحصول ميں فرماتے  هيں:
فكان إجماعا على التزام مذهب معين غيرلازم.
ترجمه:يعني تقليد كے واجب نه هونے پراجماع هے.
مزيدفرماتے هيں:
وقال حنفي أوشافعيّ كان لغوا كقوله أنا فقيه أو نحويّ.[معيارالحق ج1/ص 119].
ترجمه:اگركوئي آدمي يه كهے كه ميں حنفي يا شافعي هوں تويه لغو(فضول بے هوده) بات هوگي جيساكه كه كوئي يه كهے كه ميں فقيه يا نحوي هوں.
غوركيجئے كه قندهاري صاحب تقليدي نسبت كو لغوقراردے رهے هيں.
يهاں مجهے ايک شعريادآيا:
                        مجهے ڈرهے دل زنده تو نه مرجائے 
                       زندگي عبارت هے تيرے جينے سے
دليل نمبر16:شيخ المعروف ملاجيون حنفي نے تفسيرأحمدي ميں لكهاهے:
يجوزله أن يعمل بمذهب ثمّ ينتقل إلى آخركمانقل عن كثيرمن الأولياء ،ويجوز له أن يعمل في مسئلة على مذهب وفي أخرى على آخركما هو مذهب الصوفية.[تفسيرأحمدي بحواله طريق محمدي ص 66]ز
ترجمه: مقلد كے لئےيه جائزهے كه پهلے كسي ايک مذهب پرعمل كرے پهردوسرے كي طرف منتقل هوجائے جيساكه بهت سے اولياء كرام سے منقول هے اوريه بهي جائز هے كه ايک مسئله پر ايک مذهب كي وجه سے عمل كرے اوردوسرے مسئله ميں كسي دوسرے مذهب كے مطابق جيساكه صوفياء كا مذهب هے.
دليل نمبر17:مولانا رشيداحمدگنگوهي حنفي كا جومقام احناف ميں هے وه كسي سے مخفي نهيں آپ نے تقليد كا رد كرتے هوئے لكها هےكه:
جومسئل خلاف نصوص كے هے وه باطل هے اورترک اسكا واجب هے.[ حواله ديكهيں:سبيل الرشاد بحواله طريق محمدي 160].
دليل نمبر18:مولانا أشرف علي تهانوي حنفي رحمه الله بهي حق لكهنے پر مجبورهوكرلكهتے هيں:
كسي حديث كي تاويل كركے ردكرنا اورامام صاحب كے قول كو ترک نه كرنا ايسي تقليد حرام اورمصداق قوله تعالى:{ اتخذوا أحبارهم ورهبانا أربابا من دون الله...} الأية اور خلاف وصيت أئمه مرحومين كے هيں.[بحواله طريق محمدي ص 160].
دليل نمبر19: شاه ولي الله  محدث دهلوي نے بهي تقليد كي ترديدكرتے هوئے لكها هے:
فإن شئت أن ترى أنموذج اليهود فانظر إلى علماء السوء من الذين يطلبون الدنيا وقد اعتادوا تقليد السلف وأعرضوا عن نصوص الكتاب والسنة وتمسكوا بتعمق عالم وتشدده استحسانه فأعرضوا عن كلام الشارع المعصوم وتمسكوا باحاديث موضوعة  وتاويلات فاسدة فإنّهم هم.[الفوزالكبيرص27ــ مطبوعه كراچي پاكستان].
ترجمه:اگرتم يهوديوں كا نمونه(هم مذهب) ديكهنا چاهتے هوتو ان علمائے سوء(بدترين علماء) كوكوديكه لو جنهوں نے دنيا كي طلب ميں كتاب وسنت كے دلائل چهوڑكراسلاف كي تقليد كو اپنا ليا اورايک هي عالم كے برے بهلے كلام كے پيچهے لگ  گئے هيں اورشارع معصوم كے كلام(حديث) كو چهوڑدياهے اوراپنے امام كے قول پرضعيف احاديث اورفاسد تاويلوں كي وجه سے مضبوطي سے عمل پيرا هيں  پس بے شک يه معلوم هوتاهے كه يه مقلد علماء سوء اوريهود بلكل برابرهم مذهب هيں.
مزيد شاه صاحب فرماتے هيں:
فإذابلغنا حديث من  الرسول المعصوم صلى الله عليه وسلم الذي فرض الله علينا طاعته بسند صالح يدلّ على خلاف مذهبه وتركنا حديثه واتبعنا ذلك التخميس فمن أظلم منّا وما عذرنا يوم يقوم الناس لرب العالمين.[حجة الله البالغة1/ص 156].
ترجمه:پس اگرهميں رسول الله صلى الله عليه وسلم كي صحيح حديث مل جائے جنكي اطاعت الله تعالى نے هم پرفرض كي هے سند اسكي درست هومگرامام  كے مذهب كے خلاف هو تو هم حديث كوچهوڑكرامام كے خودساخته قول كو اپناليں توهم سے بڑاظالم كون هوگا؟اورقيامت كے دن الله تعالى كي عدالت ميں كوئي عذرقابل قبول نه هوگا.
يه تمام اقوال صرف اور صرف علمائے احناف كے هيں جن اقوال ميں انهوں نے تقليد كا رد كياهے.
اب آپ سے سؤال كه اگرتقليد واجب يا فرض ، وضروري هوتي تو كيا اسكي مذمت علماء كرتے؟ كيا كوئي اسكا جواب دينا پسندكرے گا؟
هذاعندي وصلى الله على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.
ــــــــــــــــــــــــــ

No comments:

Post a Comment