بغیر ٹوپی کے نماز جائز ہے یا نہیں؟
کیا فرماتے ہیں علما ء دین، شرع متین مسئلہ ذیل کے بارے میں کہ:
زید بغیر ٹوپی کے نماز پڑھتا ہے اور اس نے اسے اپنا معمول بنا لیا ہے کبھی بھی ٹوپی لگا کر نماز نہیں پڑھتا جب کبھی اس کو کہا جاتا ہے کہ ٹوپی کا اہتمام کیا کرو تو جواب دیتا ہے کہ میری نماز بغیر ٹوپی کے ہوجاتی ہے اس لئے میں ٹوپی نہیں لگاتا۔
اب سوال یہ ہے کہ بغیر ٹوپی کے نماز ہو جاتی ہے یا نہیں؟ اور ٹوپی لگانے کے جواز وعدم جواز کا کیا مسئلہ ہے کتاب وسنت کی روشنی میں مدلل جواب عنایت فرماکر عند اللہ ماجور ہوں۔فقط والسلام
الجواب بعون اللہ الوھاب وھو الموفق للصواب:
۱- بلا شبہہ ٹوپی کے بغیر نماز جائز ودرست ہے کیونکہ ٹوپی پہننا نماز کی شرائط میں سے نہیں ہے اور نہ ہی یہ کوئی واجبی حکم ہے البتہ یہ ضرور ہے کہ ٹوپی پہن کر نماز پڑھنا افضل ومستحب ہے کیونکہ قرآن مجید میں اللہ تعالیٰ کا ارشاد ہے: {یا بنی آدم خذوا زینتکم عند کل مسجد} (الاعراف: 31) یعنی اے اولاد آدم! تم مسجد کی ہرحاضری کے وقت زینت اختیار کرو۔
اور اس میں کوئی شک وشبہ نہیں کہ ٹوپی زینت کی چیز ہے نیز آیت کے سبب نزول جو کہ مشرکین کے ننگے طواف سے متعلق ہے، سے بھی ٹوپی لگا کر نماز پڑھنے کے استحباب کا پتہ چلتا ہے۔ مزید یہ کہ ٹوپی عمامہ کے قائم مقام یا مشابہ ہے اور متعدد حدیثوں سے پتہ چلتا ہے کہ آپ ﷺ عمامہ (پگڑی) پہنا کرتے تھے چنانچہ مسلم شریف، ترمذی، ابوداود، نسائی اور ابن ماجہ میں اس معنی کی حدیثیں موجود ہیں۔ حضرت جعفر بن عمرو بن حریث اپنے باپ سے روایت کرتے ہیں کہ:’’رأیت النبی ﷺ علی المنبر وعلیہ عمامۃ سوداء قد أرخی طرفھا بین کتفیہ‘‘(مسلم : الحج ، باب جواز دخول مکۃ بغیر احرام، برقم: 3312) یعنی کہ میں نے نبی کریم ﷺ کو منبر پر دیکھا اس حال میں کہ آپ ﷺ پر ایک سیاہ عمامہ تھا جس کے کنارے کو آپ ﷺ نے دونوں مونڈھوں کے درمیان لٹکا رکھا تھا اور حضرت جابر رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ: ’’ان رسول اللہ ﷺ دخل یوم فتح مکۃ وعلیہ عمامۃ سودائ‘‘ (مسلم: الحج، باب جواز دخول مکۃ بغیر احرام، برقم: 3310) نبی ﷺ جب مکہ میں داخل ہوئے تو آپ کے سر پر ایک سیاہ رنگ کا عمامہ تھا۔ پہلی حدیث میں نبی کریم ﷺ کے منبر پر اور دوسری حدیث میں دخول مکہ کے وقت عمامہ استعمال کرنے کا ذکر ہے۔ اور غالب گمان یہ ہے کہ آپ ﷺ نے نماز بھی عمامہ ہی پہن کر پڑھی ہوگی۔ اگرچہ حدیثوں میں اس کی صراحت نہیں ہے۔ بہرحال ان کے علاوہ اور بھی متعدد حدیثیں ہیں جن سے معلوم ہوتا ہے کہ نبی کریم ﷺ عمامہ پہنا کرتے تھے اور زاد المعاد میں علامہ ابن القیم رحمہ اللہ کے قول سے پتہ چلتا ہے کہ آپ کبھی عمامہ کے ساتھ ٹوپی بھی پہنتے تھے اور کبھی صرف عمامہ اور کبھی صرف ٹوپی پہنتے تھے اور کبھی صرف عمامہ پہنتے تھے چنانچہ وہ لکھتے ہیںکہ ’’کانت لہ عمامۃ تسمی السحاب کساھا علیا وکان یلبسھا ویلبس تحتھا القلنسوۃ وکان یلبس القلنسوۃ بغیر عمامۃ ویلبس العمامۃ بغیر قلنسوۃ‘‘(زاد المعاد 1 / 130) آپ کے پاس ایک عمامہ تھا جس کا نام سحاب تھا اسے آپ ﷺ نے حضرت علی کو پہنا یا تھا آپ اسے پہنتے تھے اور اس کے نیچے ٹوپی بھی پہنتے تھے کبھی ٹوپی بغیر عمامہ کے پہنتے تھے اور کبھی عمامہ بغیر ٹوپی کے پہنتے تھے۔
خلاصہ کلام یہ ہے کہ عمامہ یا ٹوپی لگا کر نماز پڑھنا افضل ہے لیکن اگر کوئی عمامہ یا ٹوپی لگائے بغیر ہی ننگے سر نماز پڑھتا ہے تو اس کی نماز جائز ودرست ہے۔ اس لیے کہ حدیث رسول ﷺ میں ہے: ’’لا یصلي أحدکم في الثوب الواحد لیس علی عاتقیہ شيئ‘‘ (البخاری: الصلاۃ، باب إذا صلی فی الثوب الواحد فلیجعل علی عاتقیہ، برقم: 359، ومسلم: الصلاۃ، باب الصلاۃ فی ثوب واحد وصفہ لبسہ ، برقم 16)
کوئی شخص ایک کپڑے میں اس طرح نماز نہ پڑھے کہ اس کے کندھے ننگے ہوں۔ ایک روایت کے اندر یہ الفاظ ہیں: ’’ان عمر بن أبي سلمۃ أخبرہ قال: رأیت رسول اللہ ﷺ یصلي في ثوب واحد مشتملا بہ في بیت أم سلمۃ واضعا طرفیہ علی عاتقیہ‘‘ (البخاری: الصلاۃ، باب الصلاۃ فی الثوب الواحد ملتحفا بہ ، برقم: 356، مسلم: الصلاۃ، باب الصلاۃ فی ثوب واحد وصفہ لبسہ، برقم: 517)
عمربن ابو سلمہ رضی اللہ عنہ بیان فرماتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو ام سلمہ کے گھر میں ایک ہی کپڑے میں لپٹے ہوئے نماز پڑھتے دیکھا، آپ نے اس کی دونوں طرفین اپنے کندھوں پر رکھی ہوئی تھیں۔
ان دونوں حدیثوں سے یہ بات واضح ہوگئی کہ مرد کے لیے دوران نماز سر کا ڈھانپنا ضروری نہیں ہے، وگرنہ آپ ﷺ کندھوں کے ساتھ سر کا بھی ذکر فرماتے۔ لہذا سر ڈھانپنے کی ترغیب تو دی جائے لیکن اگر کوئی نہیں ڈھانپتا تو اس کو ملامت نہ کیا جائے۔
دارالإفتاء
منقول:محمداسحاق
الداعی الی الخیر؛عبدالستار
Topi ke bina namaz
Umar RA 11 rakat tarahwih ka hukm
كيا حضرت عمربن خطاب نے گيارہ ركعت كاحكم ديا اس پرايک نظر؟
حضرت عمربن خطاب رضى الله عنہ نے گيارہ ركعت ترايح كا حكم حضرت ابى بن كعب اورتميم الدارى رضى الله عنهما كوديا تها اوريہ حديث صحيح ہے، ملاحظہ فرمائے:
حديث:"أمر عمرُ بنُ الخطابِ أُبَيَّ بنَ كعبٍ وتميمًا الدَّاريَّ أن يقوما للناس بإحدى عشرةَ ركعةً"تخريج حديث مع حكم صحت حديث:
[صلاة التراويح للألباني نمبر: 53 إسناده صحيح جدا ، تمام المنة للألباني252 صح عن عمر رضي الله عنه بأصح إسناد ، مجموع فتاوى ابن عثيمين 249 /14 سالم من العلة فسنده متصل ، وايضاً: مجموع فتاوى ابن عثيمين214/20 إسناده من أصح الأسانيد ، نخب الافكار للعيني5/103 ورد من طريقين صحيحين ، تحفة الأحوذي للمباركفوري 3/232 لفظ إحدى عشرة صحيح ثابت محفوظ ولفظ إحدى وعشرون في هذا الأثر غير محفوظ والأغلب أنه وهم ، شرح بلوغ المرام لابن عثيمين 2/47 صح بأصح إسناد ، الضياء اللامع لابن عثيمن459 ، صحيح ، وايضا: 463 ، تحفة الأحوذي3/234 ثابت ، تحفة الأحوذي3/234 ، ثابت بإسناد صحيح ، تخريج مشكاة المصابيح للالباني1254 ، إسناده صحيح ، إرواء الغليل للالباني2/192 ، إسناده صحيح جدا ، الشرح الممتع لابن عثيمن 4/50 ، إسناده من أصح الأسانيد ، شرح رياض الصالحين لابن عثيمن2/283 ، صحيح بأصح إسناد ، قيام رمضان للالباني24 ، ثبت بأصح إسناد].
مذكورہ تمام محدثين وشارحين حديث نے اس حديث كوصحيح اورثابت كہاہے، اسكےعلاوہ اوربہى بہت سے محدثين نے اس حديث كوصحيح كہاہے ، والله اعلم بالصواب، وقت كى قلت كى وجہ سے اس وقت بيان نہ كرسكا كسى اوروقت تفصيل سے ذكركردياجائے گا.
كتبہ/أبوزهيرمحمد يوسف بٹ
JAB ORAT BADKHUEE AUR APNY SHOHER KI NAFARMANI KERY
JAB ORAT BADKHUEE AUR APNY SHOHER KI NAFARMANI KERY
Question :
Jab bivi alkuhal aur isprite sy bany huway mukhtalif etriyat istemal ker k ghar sy nikley aur apni shadi shudah betiyon ki bhi aisy etriyat k sath ghar sy nikalney mai hosla afzai kery, halanky khawand issy kai baar mana bhi ker chuka hai balky is sy baaz rehny per halaf bhi lia hai, waz-o-nasihet, dant dapt aur zid-o-koub bhi ker chuka hai.
aisi orat agar shoher ki ejazat k bagair ghar sy bahir nikley, apni shadi shudah ya kanwari betiyon ki bhi shoher ya baap ki ejazat k bagair ghar sy bahir nikalny mai hosla afzai kery jab k ghar sy bahir nikalny ka maqsad mahez sair-o-seyahet ya gair zarori ashiya ki kharidari hu.
agar shoher k bister per aany aur iski khidmat kerny sy bhi inkar kery aur bohat kam apny shoher ki khidmat kery aur issy betiyon hi k sapurd ker dey to kia es orat k es tarz-e-amal ko nashoz (bad damagi, nafarmani aur sar kashi) qarar dia jayega?
Answer :
Agar waz-o-nasihet, dant dapt aur zid-o-koub k bawajood orat ka yh haal hai jo sawal mai mazkour hai to bilashubah aisi orat bad khu aur serkash hai QK is ny apny shoher ki etat chor ker bagawat-o-sarkashi ki ravish ko apna liya hai aur phr yh iski zarorat bhi puri nahi kerti aur is k haqoq bhi ada nahi kerti, lehaza mazkora sorat e haal mai aik munsif, mard k khandan sy aur aik munsif, orat k khandan sy bula lia jaye ta k woh is ghambeer sorat e haal ka jaiza len, is k asbab maloom karen aur donu mai sulaah ki koshish karen. agar donu mai sulaah aur itefaaq hujaye aur woh aik dosry k haqoq ada kerny lagey to Al Hamdulillah! aur agar yh sabit hujaye k waqai orat ka tarz e amal bura hai aur woh bad satour nafarmani aur haqoq ada na kery per miser hai to is elaqey ka qazi donu mai tafreeq kara dey aur woh maher wapis louta dey jo is ny lia hai. is k liye nafqa bhi nahi hoga. agar donu munsifo k samny yh baat sabit hujaye k shoher jhota aur yh is per ziadati kerta hai to donu issy samjhayen aur issy hukam den k woh hussan muashret ka muzahira kery aur apny in wajibat ko ada kery jo bivi k hawaley sy shoher per aeed hoty hain.
Fatwa Committee
AZDAWAJI RAAZ AFSHA KERNA
AZDAWAJI RAAZ AFSHA KERNA
Question :
Baaz orton ki yh adat hai woh apny ghar ki ya shoharon k sath azdawaji zindagi ki baten apni qareebi ya dost khawateen ko bata daiti hain in mai sy baaz baten aisy gharelu raaz hoti hain k shoher nahi chahtey k in k bary mai kisi ko ilm hu to in mai orton k bary mai kia hukam hai jo ghar k raaz afsha ker daiti hain?
Answer :
Baaz orton jo apny ghar ya azdawaji zindagi ki baten apni qareebi ya dost khawateen ko bata daiti hain to yh haram kaam hai Qk kisi bhi orat k liye yh halal nahi hai k woh apny ghar k raaz ya shoher k sath makhfi ta'aluqat ko kisi k pass biyan kery, irshad bari ta'ala hai:
"Pus naik farmanberdar biviyon khawand ki adam majoodgi mai , Allah ki hifazat sy (maal-o-aabro ki) nighedasht rakhny waliyan hain."
AL Nissa 4:34.
Aur NAbi Akram (S.A.W) ny farmaya:
"qayamat k din Allah k haan logo mai sy sab sy bad tareen derja is shakhs ka hoga jo apni bivi sy milta hai aur woh is sy milti hai aur phir yh is k raaz afsha kerta hai." (shiekh ebn esimeen)
sahi muslim' hadis: 1437.
BIVI KO SHOHER K SATH JANY SY ROKNA
BIVI KO SHOHER K SATH JANY SY ROKNA
Question :
Jab koi nojawan kisi khandan sy rishta talab kerny k liye aata hai to larki ka walid bohat ziadah haq maher ki shart aeed ker daita hai, jab shadi per fariqqen ka itefaq hujata hai aur nojawan shadi ker laita hai to phir walid larki shoher k sath is k ghar jany sy rok daita hai ta k woh larki issi ki khidmat kerti rahy, larki ko bhi si sy bohat pareshani hoti hai k ab woh apny walid hi kghar mai rahy ya apny shoher k ghar jaye, is sy bohat si aur mushkilat bhi paida hoti hain. umeed hai k app is tarhan k masail mai logo ko sahi tarz amal ki rehnumai farmain gey.
Answer :
Allah Subhaan-o-TA'ala ny apny bando k liye is baat ko mashro qarar dia hai k maher kam houn aur in mai miyana ravi ko ikhteyar kia jaye, issi tarhan waleemay ki dawaton mai bhi aitadal ko paish-e-nazar rakha jaye ta k her aik k liye asani aur sahulat k sath shadi kerna mumkin hu, naiki k kaam mai aik dosrey k sath ta'awun kia ja saky aur nojawan aur larkiyo k liye effat-o-pakdamni ki zindagi basar kerny k liye maqdor bhar koshish ki ja saky.
Hum ny is mozo per kai baar likha hai ta k musalmano ki hamderdi aur kher khuwahi ka fareeza ada kia ja saky aur inhain haq baat ki wasiyat ki ja saky. is mozo sy muta'aliq "majlis kibar ulama" ki taraf sy bhi kai qarardaden aur sifarishat jari huwi hain. jin ka khulasa yh hai k maher ko kam huna chaheye, walemay ki dawato mai takalluf nahi hona chaheye, naiz in mai muashrey ko her ius cheez ki tergeeb di gae hai, is sy nojawano ko shadi kerny mai asani hu, mian bhi apny tamam musalman bahiun ko yh vasiyat karon ga kay wo bhi is masly mian aik dosary kay tawun karyn ta kay nikah ki kasrat ho, badkari ka sadbab ho or nogawan larko or larkio ko effat-o-pakdamni ki zendagi basar karny ka mukah muyasar aye.is mian sak nhi hay kay shadi hi effat-o-pakdamni ka sab say aham zariya hay, jysa kay nabi akram (S.A.W) nay bhi farmaya hay:
"aye garooh nujawana !tum main sy jo shaks nikkah karny ki taqat rakhta ho tu wo shadi ka ly Qk yh nazar ko bohat ziadah neechi takhny wali aur sharamgaah ki khoub hifazat kerny wali hai aur jissy isteqamat na hu to issy roza rakhna chaheye Qk roza iski jinsi khuwaish ko kuchal deyga."
sahi albukhari" hadis: 5066' wa sahi muslim' hadis: 1400 wallafaz laah.
Sahi hadis mai hai, RAsool Allah (S.A.W) ny farmaya:
"Jo shakhs apny (musalman zarorat mand) bhai ki kisi zarorat ko pura keryga Allah Ta'ala iski zarorat ko ura farmai ga.
sahi albukhari' hadis: 2442' wa sahi muslim' hadis: 2580.
Rasool Allah (S.A.W) ny irshad farmaya:
"jab tak koi shakhs apny (musalman) bhai ki madad kerta rehta hai, is wqt tak Allah Ta'ala is bandey ki musrat farmata hai."
sahi muslim'hadis: 2669.
Allah Subhaan-o-TA'ala ny apny bando ko yh hukam dia hai k woh naiki aur perhaizgari k kamo mai aik dosry k sath ta'ayon karen. Allah Ta'ala ny spny in bandon ki ta'areef farmai hai jo aik dosry ko haq aur sabar ki talkeen kerty hain, chanacha irshad bari Ta'ala hai:
"Asar ki qasam k her insan nuqsan mai hai magar woh log jo emman laye aur naik amal kerty rahy aur apus mai aik dosry ko haq (baat) ki talqeen aur sabar ki takeed kerty rahy."
Al Asar 103:1-3.
Bila shak-o-shuba haq maher aur dawat-e-walima mai takhfif k liye ta'awun aur talqeen bhi issi baat mai shamil hai, is takhfif ka faidah yh hai k is sy nikkah bakasret huny lagain gey, kanwary nojawan larko aur larkiyu ki tadad mai kami aajayegi, sharamgahu ki hifazat hogi, nazrain neechi rahaingi, Fawahish-o-munkirat mai kami aajayegi aur ummat ki tadad mai khatir khuwah ezafa hoga, jaisa k NAbi (S.A.W) ny farmaya hai:
"Ziadah mohabbat kerny wali aur ziadah bachy janam dainy wali orat sy shadi karo Qk roz qayamat tumhari kasrat ki wajah sy mai ummaton per fakhar karonga." Masnad Ahmed: 3/ 158wa 425' wa sanan abi daud' hadis:2050' wa sanan an'nasai' hadis: 3229 wa sahi ebn habban' hadis: 4028.
orat k walid ya bhai ka issy apny shoher k sath safar kerny sy mahez is liye mana kerna k woh iski khidmat mai lagi rahy ya is k ont aur bakriyon ko churati rahy to yh aik munkir (bura) aur najaiz amar hai. balky orat k walee per wajib hai k woh zajaiz ko ikhata kerny aur inki dori ko visaal mai badalny mai muavinat kery aur issy her is cheez sy ijtanab kerna chaheye jo kisi sharai jowaz k bagair iski alaidgi ka sabab bany. mai orton k wariso ko yh bhi wasiyat karonga k woh apni khawateen ki hum pala logo sy shadi mai takher na karen, khuwah woh mali tour per faqeer hi houn balky inhain chaheye k hasb-e-zail irshad bari Ta'ala per amal kerty huway is k sath ta'awun karen:
"Aur apny mai sy be nikkah mardo, orton ka nikkah k do aur apny gulamo aur londiyo sy jo naik hain in ka bhi agar woh moflis houngey to Allah inko apny fazal sy ghani aur khushali ker dey ga."
AlNoor 24:32.
Is ayaat kareema mai Allah Subhan-o-TA'ala ny gair shadi shuda mardo aur orton aur naik gulamo aur londiyo k nikkah ker dainy ka hukam dia hai aur is ny humain yh khaber di hai aur woh khaber dainy mai bilkul sacha hai k shadi faqeer-o-moflis logo k liye maldari aur khushaali ka sabab hai, Allah TA'ala ny yh khaber is liye di hai tak shoher aur orton k walee mutmain hujayen k faqr-o-aflas ki wajah sy shadi ko tark nahi kerna chaheye Qk shadi to bajai khud rizq aur dolat ka sabab hai. hum Allah Ta'ala sy dua kerty hain k woh tamam musalmano ko kher-o-bhalai ki toufeeq bakhshy.
RIZQ AUR SHADI LIKHY HUWAY
RIZQ AUR SHADI LIKHY HUWAY
Question :
Kia rizq aur shadi k bary mai Looh-e-mehfoz mai likha huwa hai?
Answer :
Qalam ki paidish sy ley ker roz-e-qayamat tak ki her cheez ko Allah Ta'ala ny Looh-e-Mehfoz mai likh rakha hai. Allah Subhan-o-Ta'ala ny sab sy qalam paida farmaya to issy hukam dia: "to likh, is ny arz kia: Aye Mery RAb! mai kia likhun, farmaya: jo kuch huny wala hai woh likh dey to qalam sy issi lamhey woh sab kuch likh dia jo qayamat tak huny wala hai."
Jamia At'tarmzi'hadis: 2155, 3319, wa sanan abi daud' hadis: 4700.
Aur Nabi Akrem (S.A.W) ny farmaya hai:
"shikem mother mai jab janain per 4 maah guzar jaty hain to Allah Ta'ala is k pass farishta bhejta hai jo is mai rooh phonkta hai aur is ka rizq, ajal, amal aur shaqi hai ya saeed, likh daita hai.
sahi albukhari'hadis: 3208' wa sahi muslim' hadis: 2643.
Rizq bhi likha huwa hai, is mai kami beshi nahi hu sakti. haan talab rizq k jo asbab insan ikhteyar kerta hai, in mai sy aik sai-o-koshish bhi hai, jaisa k Irshad bari Ta'ala hai:
"Wohi to hai jis ny tumhary liye zameen ko naram kia to tum iski rahu mai chalu phiro aur Allah ka (dia huwa) rizq khau aur tumhain issi k pass (qabron sy) nikal ker jana hai."
Al Mulk 67:15.
Inhain asbab mai sy aik sulah rehmi, yani waldain sy naiki kerna aur rishty daron sy husan salok bhi hai. NAbi Akrem (S.A.W) ny farmaya hai:
"Jo shakhs yh pasand kery k is k rizq mai farakhi aur is ki umer mai darazi hu to issy apny rishty daron sy sulah rehmi kerni chaheye."
sahi albukhari' hadis: 5986' wa sahi muslim' hadis: 2557.
Aur inhi asbab mai sy aik taqwa bhi hai, jaisa k Irshad bari TA'ala hai:
"Aur jo koi Allah sy daryga, woh is k liye (ranj-o-aalaam sy) khulasi ki sorat paida ker dy ga aur iski aisy jagah sy rizq dega jahan sy isko wahem-o-gumaan bhi nahi hu."
At'talaq 65:2,3.
Lekin app yh na kahen k rizq to likha huwa hai aur mehdod hai, lehaza mai hasool rizq k liye asbab ikhteyar nahi karonga Qk yh to ajiz-o-dermandgi hai. aur aqal-o-aihteyat ka taqaza yh hai k app rizq aur deen-o-dunia ka faida hasil kerny k liye koshidh karen, NAbi (S.A.W) ny farmaya hai:
"Aqal mand woh hai jo apna muhasba khud kerta hai aur mout k baad ki zindagi k liye amal kary aur aajiz woh hai jo apny nafs ko khuwaishat k peechy laga ker Allah TA'ala sy umeed laga ley."
Jamia At'tramzi'hadis: 2459' wa sanan abi majah' hadis: 4260' wa masnad ahmed: 4/124.
Jis tarhan rizq likha huwa aur asbab k sath muqader hai, issi tarhan shadi ka mamla bhi likha huwa hai, mian bivi mai sy her aik k liye yh likha huwa hai k iski shadi is sy hogi aur Allah Ta'ala sy to asmano aur zameen ki koi cheez bhi makhfi nahi hai. (As'shiekh ebn esimeen)